Senin, 23 November 2015

Kesan-kesan sampingan Rhodiola

Kesan-kesan sampingan Rhodiola

Rhodiola rosea adalah kaedah perubatan herba popular untuk melegakan tekanan, tahap tenaga yang rendah dan menurun kapasiti mental. Semakin ramai orang kini beralih kepada penyelesaian herba untuk masalah kesihatan mereka kerana mereka percaya herba adalah lebih selamat daripada ubat-ubatan preskripsi. Dalam artikel ini kita akan mengkaji soalan - apakah kesan sampingan rhodiola dan mereka boleh dielakkan?

Apakah Rhodiola?

Rhodiola adalah tumbuhan yang tumbuh di kawasan tanah berbatu yang tinggi (lebih 10,000 kaki). Rhodiola Rosea ditemui di pergunungan Altai, Siberia. Kilang itu boleh membesar kira-kira 15 inci dan mempunyai bunga berwarna kuning - tetapi ia bukan satu-bunga atau di atas tanah bahagian tumbuhan yang mempunyai ahli-ahli sains dan pakar herba begitu teruja. Ia adalah akar Rhodiola yang mengandungi ciri-ciri pemakanan dan kesihatan yang kukuh.

Rhodiola telah meluas kajian dan penyelidikan di bekas Kesatuan Soviet. Tentera Soviet telah menggunakan akar untuk membekalkan tenaga untuk tentera mereka kerana mereka berjalan lebih lama, tanah tinggi gunung berlalu.

Apakah Manfaat Kesihatan Rhodiola Root?

Perkataan akar Rhodiola telah tertakluk lebih 200 kajian klinikal sejak 1960. Walaupun banyak penyelidikan awal berlaku di Kesatuan Soviet, penyelidikan hari ini sedang dijalankan di seluruh dunia.

Berikut adalah beberapa manfaat kesihatan atas Rhodiola:

Meningkatkan tenaga, stamina dan daya tahan
Sangat mengurangkan tahap tekanan
Membantu menggalakkan kejelasan mental
Mengangkat mood
Meningkatkan prestasi seksual
Menggalakkan tidur yang sihat dan mendalam
Senarai di atas adalah hanya manfaat kesihatan yang paling biasa daripada menggunakan rhodiola. Kajian telah menunjukkan banyak manfaat kesihatan tambahan, tetapi lebih banyak penyelidikan masih perlu dilakukan sebelum ia boleh dikaitkan dengan penggunaan rhodiola.

Kesan-kesan sampingan Rhodiola - Adakah Mereka Wujud?

Salah satu perkara yang menarik mengenai Rhodiola adalah bahawa ia adalah herba adaptogen. Adaptogens mengikut definisi adalah herba yang beracun dan menghasilkan tiada (atau sangat sedikit) kesan sampingan, dapat membantu tubuh melawan semua tekanan dan menghasilkan kesan menormalkan pada badan. Pendek kata, Adaptogens membantu mengimbangi badan tanpa kesan sampingan negatif!

Jadi Rhodiola adalah Side Effect Percuma?

Tidak ada komentar:

Posting Komentar