Senin, 23 November 2015

Apakah Perubatan Chiropractic?

Apakah Perubatan Chiropractic?

Pelbagai sistem badan kita sangat berkait rapat antara satu sama lain, kadang-kadang dengan cara yang tidak ketara, dan sering kali apa yang berlaku kepada siapa yang boleh memberi kesan kepada apa yang berlaku kepada setiap bahagian tubuh yang disambungkan.

Jika anda menghabiskan apa-apa amaun munasabah belajar anatomi manusia, masa depan tubuh manusia yang disambungkan kepada sejumlah besar sistem lain adalah tulang belakang manusia.

Perubatan kiropraktik adalah kajian tulang belakang, dan sistem rangka dan otot yang ia memberi kesan.

Gangguan Sakit yang seolah-olah berasal dari bahagian-bahagian badan yang lain sebenarnya boleh disebabkan oleh penyelewengan dengan penjajaran tulang belakang. Ia juga tidak membantu bahawa otot-otot belakang sering mundur dalam ramai orang, terutamanya kerana begitu ramai rakyat Amerika yang bekerja menghabiskan sebahagian besar hari mereka duduk di kerusi pejabat. Ini menyebabkan tulang belakang yang tidak dilindungi, dan tisu otot yang mengelilingi ia menjadi lebih terdedah kepada kecederaan.

Daripada realiti moden ini tentang kelemahan tulang belakang manusia, cawangan keseluruhan sains perubatan telah muncul untuk membantu menangani isu-isu mengenai masalah-masalah yang boleh timbul daripada kelemahan dalam tulang belakang.

Dengan bilangan tulang yang membentuk tulang belakang, ia adalah mudah untuk salah satu daripada mereka untuk keluar daripada penjajaran, yang boleh meletakkan banyak tekanan tidak selesa pada tisu saraf yang vertebra tulang belakang adalah bertujuan untuk menempatkan.

Apatah lagi adalah bahawa tulang belakang adalah struktur tulang yang yang bertanggungjawab untuk menyambung bahagian bawah keseluruhan rangka anda untuk batang tubuh atas anda. Ini bermakna masalah dengan tulang belakang boleh diterjemahkan kepada isu-isu dengan pinggul anda, yang boleh seterusnya membawa kepada isu-isu dengan sendi kaki anda.

Daripada mengambil pendekatan pembedahan, profesional dan penjagaan kiropraktik berusaha untuk menggunakan tekanan fizikal untuk memberikan kesan pembetulan pada tulang tulang belakang.

Kadang-kadang ini mungkin melibatkan literal regangan tulang belakang melalui bentuk-bentuk khusus senaman. Dalam beberapa kes, seorang profesional kiropraktik benar-benar akan mempunyai pop vertebra yang telah bekerja diri mereka daripada penjajaran kembali ke tempatnya.

Mereka jarang memerlukan alat pembedahan untuk melakukan ini, dan sebaliknya dapat bergantung kepada pengetahuan yang mendalam mereka tentang bagaimana otot belakang dan kerja tulang belakang bersama-sama untuk membuat pembetulan menggunakan kekerasan fizikal.

Terapi kiropraktik biasanya dapat menggunakan tangan mereka sebagai satu-satunya alat yang benar-benar perlu. Walaupun ini mungkin kedengaran seperti satu bentuk menyeksa terapi untuk menjalani, pembetulan tulang belakang adalah tidak menyakitkan dalam kebanyakan kes, dan benar-benar boleh menyebabkan pesakit berasa kelegaan daripada sakit yang secara beransur-ansur merangkak masuk sebagai ketidakseimbangan dalam keseimbangan tulang belakang telah perlahan-lahan maju.

Jika anda mengalami sakit belakang, dan ia adalah sesuatu yang telah berlaku selama beberapa waktu sekarang, perundingan pakar kiropraktik boleh menjadi perkara yang paling bijak yang telah anda lakukan untuk diri sendiri dalam masa yang lama. Menganggapnya lain kali anda bangun dengan orang-orang sakit pagi lama, sebelum anda kapur ia sehingga semakin tua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar